Інформація на цьому сайті не оновлюється. Відвідайте наш новий сайт

Чотири дні інтелектуального дозвілля: Університет представив на Дитячому Форумі видовищні наукові експерименти

Нові книжки, ігри, іграшки, наукові досліди й відкриття, спортивні й квестові розваги – молода гілка від дерева Форуму видавців, після невеликої перерви, зумовленої фінансовими труднощами й суспільною непевністю в країні, цьогоріч 12–15 травня випустила свіжі листочки. Насичена заходами програма припала до смаку як маленьким допитливим читачам, так і їхнім наставникам. Львівська політехніка ж представила їм видовищні наукові експерименти, апробовані на інших форумах.

За даними соціологічних опитувань, які провів Інститут міста, лише 8% батьків проводять свій вільний час із дітьми. В решти пріоритетами є спілкування з друзями та поїздки на природу. Така статистика примушує замислитися, а Дитячий Форум допомагає її покращити: президент ГО «Форум видавців» Олександра Коваль напередодні події запевнила, що все, що відбуватиметься впродовж четверга-неділі, буде корисним і цікавим. Вхід на Форум для більшості був платний, але мами могли відпочити – татів з дітьми впускали безкоштовно.

Маленькі відвідувачі Дитячого Форуму поєднували придбання літературних новинок із здобуттям навичок у різних сферах – завдяки конкурсам, майстер-класам, інтерактивним урокам і практикумам весело й невимушено можна було навчитися виготовляти книгу, робити петриківський розпис, загалом трохи малювати й програмувати, розуміти біологію, астрофізику тощо. За здобуті знання та вміння кожен отримував суперсилу відповідно до простору, в якому її здобув. Еквівалент їй – кольорова наліпка, котру потрібно було наклеїти на карту країни Форуму, щоб врятувати її від ворогів – ліні, нудьги, одноманітності та Мороку.

Ярмарок дитячих книжок ряснів новинками. Окрім знаних видавництв, можна було побачити й нові – «Чорні вівці» й «Круговерть». Зокрема «Чорні вівці» на своїх книжках розставили вдалі орієнтири: на обкладинці овечка тримає табличку з цифрою – для дитини якого віку вона може бути цікава.

На Форум завітали відомі дитячі письменники, перекладачі й ілюстратори. Мар’яна Савка разом із Видавництвом Старого Лева втішена, що такий захід відновлено, адже це майданчик, де у ході спілкування авторів і видавців з дітьми народжуються нові ідеї. Тому важливо, щоб Львів, вважає письменниця, з дорослою повагою ставився до Дитячого Форуму – з поваги до дитини починається повага до себе й до країни.

Олександр Захаріяш, директор Інтелектуального навчально-наукового центру професійно-кар’єрної орієнтації Політехніки ще перед відкриттям Форуму зазначив, що інтелектуальна продукція, яку університет виставить на огляд громадськості, вже пройшла апробацію, і як діти, так і дорослі потребують достовірних знань, а не поверхової поінформованості, тож завдання презентацій політехніків – зацікавити їх ними. Виготовлення моделей двигунів, джерела електричного струму з дріб’язку, таїнства кристалів, діючі програмовані роботи, 3D принтери, тестування на професійну схильність – організатори від Політехніки намагалися, щоб наукові покази не були схожі між собою, а були доступні й красиві, щоб у відвідувачів сформувалося бачення еволюції наукового розвитку.

У перший же день цікавість дітей до них була висока – стояла черга:

– Діти хотіли не просто побачити видовище, а почути до нього пояснення, – каже Олександр Захаріяш, – радує, що виявляється притаманний українцям потяг до глибини пізнання. Але засмучує, що інколи, коли питаємо про прості речі, щоб дати дитині наліпку, вона їх не знає. Вчителі ці незнання пояснюють тим, що «така шкільна програма». Радію за наших партнерів з Києва – Дитячі наукові студії МАН: спільно дійшли думки, що можна поєднати наші зусилля – вони показують шоу, а ми даємо йому смислове наповнення.

А після Форуму (планували почати 14 травня) щосуботи дві-три години будемо проводити наукові кафе. Підприємці, власники ресторацій, підкажуть нам, як організувати для таких заходів відповідні категорії дітей. Досвід показує, що дітям найцікавіші майстер-класи. Після них вони виходитимуть із речами, які створили самі. Але спочатку буде нано-лекція – за три хвилини розповімо про те, чим будемо займатися й для чого. Якщо спровокували інтерес – продовжуємо, ні – робимо майстер-клас. Дорослі матимуть змогу спостерігати за тим, що робитимуть діти, що й добре – розмова про зроблене продовжиться вдома.